Piet den Boer gaf de hamer door aan Jan van der Wulp en kreeg bloemen van Henk van Os

Piet den Boer verlaat bestuur als erelid

RIDDERKERK - Piet den Boer heeft een punt gezet achter zijn bestuurswerk bij hengelsportvereniging De Waal. Hij heeft zich ruim 35 jaar voor de visvereniging verdienstelijk gemaakt. De laatste achttien jaar trok hij de club als voorzitter. Vele jaren zat hij ook in de wedstrijdcommissie en jeugdcommissie.
De voorzittershamer kon Den Boer vorige week tijdens de algemene ledenvergadering van ERHV De Waal overdragen aan Jan van der Wulp. Zijn opvolger was al actief als tweede voorzitter. "Het is nog een oud-leerling van me. Ik heb er dus alle vertrouwen in" aldus de bijna 65-jarige Den Boer. Hij werd bij zijn vertrek verrast met de benoeming tot erelid en kreeg een nieuwe vaste hengel van 13½ meter cadeau. Wethouder Henk van Os bezocht de ledenvergadering om hem namens het gemeentebestuur een groot boeket te kunnen overhandigen. Toen Den Boer aantrad had De Waal een kleine 1300 leden. Nu staan er 2410 namen op de ledenlijst. De afgezwaaide voorzitter ziet dat niet als zijn verdienste. "We hebben ons als club aangesloten bij de Randstad. Dat resulteerde in meer aanmeldingen voor grote vergunningen. En onder de vlag van Sportvisserij Nederland moet iedereen nu voor een vispas bij een hengelsportvereniging zijn."
Of hij nu zelf meer tijd krijgt om te vissen is nog maar de vraag. Piet blijft betrokken bij de vislessen voor de basisscholen, waarmee twee jaar geleden is gestart. Dit jaar heeft dat geresulteerd in aanmeldingen van 21 groepen, waarmee 504 kinderen worden bereikt. Ook de werkgroep Viswedstrijden van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) zal hij, na bijna 40 jaar, nog niet loslaten.