Zelfverdediging voor vrouwen en meisjes

RIDDERKERK - In de huidige maatschappij is het niet gek om jezelf wat steviger neer te zetten en weerbaarder te maken. Daarom start Stichting In Mind & Body op zondag 2 juni met een nieuwe zelfverdedigings- en weerbaarheidstraining, speciaal voor vrouwen en meisjes vanaf 7 jaar. De cursus is gebaseerd op de visie van aikido en yoga. Dat betekent: respect hebben voor elkaar, niet vechten maar verdedigen en handelen op basis van zelfvertrouwen en vanuit je eigen kracht.

Opkomen voor jezelf

Onder deskundige leiding van Karin (aikidoka) en Marion (yogadocente en (trauma)coach) leert men in een reeks van vijf lessen onder andere stevig te staan, jezelf af te weren en te bevrijden. Verder werkt men aan het vergroten van het zelfvertrouwen, grenzen aangeven, opkomen voor jezelf en leren 'nee' of 'stop' te zeggen. Daarnaast ontvangt men ook een digitaal werkboekje met verschillende opdrachten, waarmee men gedurende de cursus of thuis aan de slag kan. Omdat het een actieve/fysieke training is, is het handig om sportieve kleding te dragen en een flesje water mee te nemen.

Meer informatie en aanmelden

Net als alle andere activiteiten van In Mind & Body, is de training niet-competitief, en wel toegankelijk en betaalbaar. Alle lessen vinden plaats op zondag, vanaf 2 juni tot en met 30 juni, van 11.45 tot 12.45 uur, bij In Mind & Body, aan de Koninginneweg 150 (unit 11) in Ridderkerk. De vijf lessen kosten veertig euro per persoon. Voor elk tweede (en volgende) deelnemer geldt een korting van vijf euro. Een aanrader voor moeders en dochters. Aanmelden voor de training Zelfverdediging en weerbaarheid kan per mail via marionbertels@hotmail.com of via www.inmindandbody.nl. Hier vindt men ook meer informatie over de andere activiteiten van Stichting In Mind & Body.