De Rezoordse Kraaien staan voor de derde keer aan de start

Feest bij passages van Roparunners

RIDDERKERK - Op Tweede Pinksterdag wordt de doorkomst van de Roparun op twee plekken in Ridderkerk gevierd. De in Hamburg gestarte ploegen krijgen op het Koningsplein een muzikale ontvangst en in Rijsoord is de passage ook feestelijk omlijst. Het warmste onthaal zal zijn voor De Rezoordse Kraaien (team 223), die voor de derde keer deelnemen.

De doorkomst op het Koningsplein is muzikaal opgetuigd door de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER). Vanaf 9.00 uur wordt er muziek gedraaid. Om 13.30 uur begint een artiestencarrousel met optredens van onder meer Sieneke, Marco de Hollander, Perry Zuidam en De Wannabiezz. In Rijsoord is de passage voor de achtste keer voorbereid door een doorkomstcommissie, die met het winnen van sponsors ook werk heeft gemaakt voor het goede doel. De pot van De Rezoordse Kraaien zal er extra door gevuld worden, maar ook de andere teams mogen rekenen op een warm onthaal op de hoek van de Lagendijk/Rijksstraatweg. Er wordt hier gezorgd voor onder meer muziek, een speaker, terras, springkussen en een schminkster voor de jeugd. In Rijsoord zijn er dit jaar veel blauwe vlaggen verkocht om het nog feestelijker te maken.

Roparun Radio
Op de frequenties van Radio Ridderkerk is Roprarun Radio te ontvangen van vrijdag 7 juni 19.00 uur tot maandag 20.00 uur. Deze Roparun-uren worden zaterdag onderbroken voor "Prettig Weekend" van 10.00 tot 13.00 uur en de kerkuitzending op zondag van 9.00 tot 11.00 uur. Op maandagmiddag verzorgt de lokale omroep een eigen Roparun-uitzending van 13.00 tot 15.00 uur met verslaggevers bij de doorkomsten in Ridderkerk en Rijsoord.