De Abba Tributeband staat op 8 juni op het Koningsplein

Pinkstermarkt met 250 kramen

RIDDERKERK - Voor de jaarlijkse Pinkstermarkt in Ridderkerk worden weer ruim 250 kramen opgebouwd in het centrum. Net als vorig jaar wordt de Kerksingel benut voor oude ambachten en een palingrookwedstrijd. Ook de Singelkerk treedt dit jaar naar buiten met een aantal kramen.

De markt is morgen, 8 juni, is van 10.00 tot 17.00 uur. De kraamhouders zorgen weer voor een breed aanbod met voor de liefhebbers de nodige lekkernijen. Een attractie voor jong en oud zijn de demonstraties met scheepsmodellen door leden van de Scheeps Modelbouw Vereniging Ridderkerk (SMVR), die een bassin zullen vullen om hun werkstukken varend te kunnen presenteren. Muzikaal wordt bijgedragen door het Ridderkerkse koor De Dukdalf dat twee keer zal optreden. Zij zullen om 13.00 en 14.30 uur hun meezingers laten horen.

Muziek op podium
Ook dit jaar is er na de markt een avondprogramma met muziek en wordt het podium op zondag benut voor een middagshow. De Abba Tributeband is zaterdagavond de muzikale uitsmijter na de Pinkstermarkt. Deze Nederlandse tribute act zal alle hits van het vermaarde Zweedse kwartet laten klinken op het Koningsplein. Voorafgaand aan deze finale zijn er optredens van Houston Alley en zangeres Wendy Woop, Het programma begint om 20.00 uur.De muziek op zondag komt voor rekening van de Senioren Big Band Rotterdam met veel bekende jazzklassiekers. Perry Zuidam verzorgt een gastoptreden. De middag begint om 13.30 uur.