Mooie opbrengst voor stichting Ride4kids

RIDDERKERK - In samenwerking met Harriette Mesland en Piet Plaisier van Hofstede de Paradijshoeve in Ridderkerk werd op zaterdag 8 juni een Benefietdiner gehouden ten bate van Stichting Ride4Kids. Zo'n vijftig gasten genoten van een uitstekend verzorgd walking diner en van enkele muzikale intermezzo's. Deze werden uitgevoerd door het bekende Barendrechtse kleinkunst gezelschap Van Bezemwijk, trombonist Damyan Vermaas en zangeres Melanie Dorchain. De mensen van de Paradijshoeve, de gelegenheids-crew bestaande uit jonge vrijwilligers en de muzikanten verleenden allemaal belangeloos hun medewerking. Lokale ondernemers leverden ingrediënten voor het diner en leuke prijzen voor de tombola. Dankzij al deze bijdragen kreeg Peter van Dalen aan het einde van de avond een cheque overhandigd waarop het prachtige bedrag van maar liefst € 2.347,50 was bijgeschreven.

Peter van Dalen zet zijn hobby al jarenlang in voor het goede doel. Als deelnemer aan de Pyreneeën Challenge van Stichting Ride4Kids zal hij van 11 t/m 13 september al fietsend geld inzamelen ten behoeven van kinderen met een zeldzame energiestofwisselingsziekte. Iedere week worden er in Nederland één à twee kinderen geboren met deze zeldzame ziekte. 70% van hen zal nooit volwassen worden, 50% overlijdt voor hun tiende verjaardag. Het geld wordt besteed aan wetenschappelijk onderzoek naar medicijnontwikkeling en aan behandelingen ter verbetering van de kwaliteit van leven van deze kinderen en hun families. In september 2019 zal Peter samen met 150 andere deelnemers beruchte bergtoppen gaan bedwingen zoals de Tourmalet, de Aubisque en de Hautecam. Meer weten over Stichting Ride4Kids of doneren? Dat kan via www.ride4kids.nl