Oproep aan alle (oud)koorleden van C.O.V.

RIDDERKERK - Vanaf woensdag 2 oktober 2019 is er een tentoonstelling over Honderd Jaar C.O.V. "Ridderkerk" gepland in de Oudheidkamer in Ridderkerk. Voor die tentoonstelling zijn ze nog op zoek naar foto- of film materiaal, memorabilia, verhalen of anekdotes. Kent men oud leden die eens gebeld moeten worden of heeft men zelf spullen op zolder staan die gebruikt mogen worden?

Het koor stond vroeger bekend als Christelijke Zangvereeniging  "Ridderkerks zangkoor". In 1981 veranderde de naam in Christelijke Oratorium Vereniging "Ridderkerk". Het jeugdkoor van het Ridderkerks zangkoor, voor kinderen van 7 tot 15 jaar, werd in 1945 opgericht met Cor van de Waal als leidster. Dit jeugdkoor is na ongeveer 22 jaar (rond 1967) opgeheven. Hier is bijna niets van bewaard gebleven, beeldmateriaal uit die tijd wordt dus zeer gewaardeerd. Ook wordt informatie gezocht over het "dubbel mannen kwartet", dat helaas tijdens de oorlogsjaren 40-45 is opgeheven. Zelfgemaakte kleding van het koor is ook welkom.

Mensen die anekdotes of spullen te leen hebben kunnen een mail sturen naar Lucette Langbroek via tentoonstelling@covridderkerk.nl. Men is welkom bij de Oudheidkamer in oktober of november om herinneringen op te halen uit het eigen koorverleden bij het Ridderkerks Zangkoor of Christelijke Oratorium Vereniging "Ridderkerk".