Rowdies voorzitter Jesper Perik:
Rowdies voorzitter Jesper Perik: "We willen nog dit jaar duidelijkheid"

Tijd begint te dringen voor Rowdies

RIDDERKERK - In het nieuwe accommodatieplan van het gemeentebestuur zijn er twee opties voor de Ridderkerk Rowdies: uitbreiding op de huidige locatie of gaan honkballen op een andere plek binnen de gemeente. Het clubbestuur kan met beide opties leven, maar wil vooral snel duidelijkheid.

"Ons ruimteprobleem stond ook al in het accommodatieplan van drie jaar geleden. Nu gaat er weer onderzocht worden wat er voor ons mogelijk is. Dat moet niet te lang duren. We willen nog dit jaar duidelijkheid en daarna een snelle uitvoering" zegt voorzitter Jesper Perik. De Rowdies beschikken nu over velden die te klein zijn om (op hoger niveau) competitie te spelen. Voor meerdere teams moet nu jaarlijks dispensatie worden aangevraagd. "We moeten nu al voor zes teams bij de bond aankloppen om hier te kunnen spelen. Daar komt bij dat ook ons honkbalveld te klein zal zijn als ons eerste team promoveert naar de Topklasse. Die moeten dan hun thuiswedstrijden in Dordrecht of Zwijndrecht gaan afwerken. Daarmee zullen we ook inkomsten in de kantine verliezen" schetst Perik de problemen. Uitbreiding aan de Oosterparkweg heeft nu niet de voorkeur van het college. Er zullen veel bomen moeten wijken om de velden te kunnen verleggen. Andere opties in het Oosterpark zijn beperkt: richting evenemententerrein kan niet vanwege een gasleiding en tegen de optie in de richting van de parkeerplaatsen was drie jaar geleden al veel verzet van aanwonenden. De gemeente wil daarom zoeken naar een andere geschikte locatie. De Rowdies kunnen daar mee leven. "Onze leden komen uit heel Ridderkerk. We hebben het liefst een locatie dicht bij onze huidige plek, maar het belangrijkste is dat we een toekomstbestendige accommodatie krijgen" benadrukt de voorzitter. In eigendom van de gemeente zijn nu geen gronden die ruimte bieden voor een honk- en softbalveld. "We passen niet op wat nu in sportpark Bolnes vrij is" weet Perik. Het college zoekt het nu in terreinen die in eigendom van derden zijn. Als dit tot niets leidt wordt teruggevallen op uitbreiding in het Oosterpark.