Komende week worden 3D-tekeningen gemaakt in het centrum van Ridderkerk

Winkelhart gaat diepte in met 3D Street Art

RIDDERKERK - In de week van maandag 17 t/m zaterdag 22 juni wordt in het centrum van Ridderkerk een 3D Street Art Festival gehouden worden met deelname van kunstenaars uit binnen- en buitenland.

Het Winkelhart Ridderkerk kiest hiermee, na het succesvolle event met de Levende Standbeelden, voor de tweede keer op rij voor een evenement met een kunstzinnige inslag. Dit keer betreft het grote 3D tekeningen die op de straat worden aangebracht. Wie deze driedimensionale tekeningen vanaf een specifiek punt bekijkt, kan de diepte en speciale effecten ervaren heeft. Elke tekening bevat een bepaald thema. In de opdracht zit o.a. dat bij minimaal één tekening een element uit de Ridderkerkse geschiedenis terug moet komen. Maar de kunstenaars hebben daarbij een volledig artistieke vrijheid.

Binnen en buiten
De tekeningen die op straat worden aangebracht (zowel buiten als binnen) blijven in tact tot eind september. De start vindt plaats op maandag 17 juni. Dan kan men de eerste painters al aan het werk zien. Gedurende de gehele week gaan er meer kunstenaars aan het werk. Ze komen uit Polen, Duitsland, Italië en Nederland. Er wordt dan t/m zaterdag 22 juni gewerkt aan diverse tekeningen. Op zaterdag 22 juni zal er ook nog een verrassend element worden toegevoegd en kan men ervaren hoe men zelf interactief aan de slag kunt met deze kunstwerken. Meer hierover is volgende week in De Combinatie te lezen. De kunstenaars stellen het op prijs als mensen komen kijken wanneer ze aan het werk zijn op de diverse locaties in het winkelhart.