Namens het IDB overhandigden Marian de Vree en Heleen Zellmann de tassen aan Wilma Bracké en Kasja Vervloet van de Voedselbank

Vakantietassen voor kinderen bij Voedselbank

RIDDERKERK - Nooit op vakantie gaan, omdat je ouders het helaas niet kunnen betalen? Ook in Ridderkerk zijn er veel kinderen die dat overkomt. De diaconieën van Ridderkerkse kerken, aangesloten bij het Interkerkelijk Diaconaal Beraad (IDB) Ridderkerk hebben besloten hier iets aan te doen.

Er zijn vakantietassen gevuld voor 52 kinderen van gezinnen die geholpen worden door de Voedselbank in Ridderkerk. Kerk in Actie lanceerde landelijk het initiatief om rugzakjes te geven aan kinderen die het niet breed hebben. In Ridderkerk hebben daar negen kerken op ingehaakt. De gevormde projectgroep vond warme steun van sponsoren en gulle gevers. Zo konden de tassen gevuld worden met een 10 badenkaart van het zwembad (met de toevoeging van een badhanddoek en zwemvleugeltjes), toegang tot Jeugdland, de Kabouterroute van het Waalbos, een zeildag, een keertje midgetgolfen, een lees- of prentenboek, kleurpotloden/stiften, een zak snoep en tegoedbonnen voor een ijsje. "De tassen zijn bijna te klein om alles in te kunnen stoppen" aldus IDB-voorzitter Constantijn Rijsdijk over het succes van deze actie. Afgelopen dinsdag zijn de tassen overgedragen aan vrijwilligers van de Voedselbank. "We gaan al die kinderen deze week heel blij maken" weet coordinator Wilma Bracké.
Naast de bedragen van de kerken is de tassenactie gesteund door stichting Fonobori, Sport en Welzijn, Ridderkerk Lezen OK, Chr. boekhandel De Kandelaar, Jeugdland Ridderkerk, zeeverkennersgroep Brandaen wijkideeteam Rijsoord, RMC De Hole Ridders, Hema, Starfood Dillenburgplein, Bij Nikki aan tafel en Smileys Sweetest Giftshop.