Zoeken naar de juiste hoek voor de mooiste foto's

Fotowedstrijd met 3D-tekeningen

RIDDERKERK - De afgelopen weken hebben 3D Street Art kunstenaars zeven straattekeningen aangebracht in het Winkelhart van Ridderkerk. Deze tekeningen blijven nog tot half september in het winkelcentrum te bewonderen. De winkeliersvereniging heeft er nu ook nog een fotowedstrijd aan gekoppeld.

Daar zijn mooie prijzen mee te winnen. Wie creatief aan de slag gaat en op een originele wijze interactieve foto's weet te maken, maakt kans op één van de 7 cadeaubonnen van ieder € 100. Meedoen kan door het plaatsen van een foto op de Facebookpagina van het winkelhart. Daarnaast is er een hoofdprijs met een tweedaags bezoek voor vier personen aan de Efteling met een verblijf in een luxe suite incl. ontbijt.

Uitdaging
Wie de tekeningen op het eerste gezicht ziet denkt misschien dat de kunstenaar de verhouding een beetje is kwijtgeraakt. Echter de tekening moet je vanaf het door de kunstenaar aangegeven punt zien. Daar 3D alleen door één lens zichtbaar wordt zie je het 3D effect pas goed met een camera of door het kijken met één oog. Wie zo een 3D-tekening goed op zich laat inwerken gaat de diepte zien. Voor een bijzondere foto is de uitdaging om personen of attributen zo op een plek neerzetten dat ze één geheel met de tekening worden.
Meetellend voor de wedstrijd zijn alleen foto's die horizontaal (landscape) zijn genomen. Op de website van het winkelhart staan tal van tips en voorbeelden van foto' die men met een 3D-tekening kan maken. Voor meer informatie en algemene voorwaarden van deze fotowedstrijd: www.winkelhartridderkerk.nl