Pleindienst druk bezocht

RIDDERKERK - De openluchtdienst die 7 juli op het Koningsplein in Ridderkerk is gehouden mocht zich verheugen in een meer dan gemiddelde belangstelling. Geschat is dat er ca. 550 mensen aanwezig waren. Er bleken zelf te weinig liturgieën aanwezig om iedereen een exemplaar te kunnen aanreiken.

Spreker Arjen ten Brinke hield een boeiend betoog over veroordeling en genade: "Als Christus een overspelige vrouw niet veroordeelt maar wel de opdracht meegeeft niet opnieuw in de fout te gaan, wie zijn wij dan met ons vaak snelle oordeel?"
Op overspel stond volgens de Joodse wetten van die tijd de doodstraf door steniging. De opmerking van Jezus: "wie zonder zonde is, werpt de eerste steen" had tot gevolg dat alle aanklagers weggingen. "We zijn nogal eens snel in het oordelen en veroordelen van mensen die in onze ogen een verkeerd leven leiden. Bij God is genade en vergeving voor alle fouten die we in ons leven maken."
Het koor "Amazing Teens & Voices" zong voortreffelijk en gaf daar met uitbeeldingen een extra inhoud aan. Volgend jaar is de pleindienst op zondag 5 juli.