Er werd gekookt voor veertig gasten

Vóór vrijwilligers dóór vrijwilligers

RIDDERKERK - Woensdag 3 juli jl. was de Paradijshoeve in Ridderkerk een plek voor ontmoeting tussen vrijwilligers. Bewoners en vrijwilligers van de Poort werden door een groep vriendinnen verwend met een heerlijk diner.

Het initiatief lag bij Harriëtte Mesland, mede-eigenaar van Hofstede de Paradijshoeve. Met regelmaat ontmoet zij een groep vriendinnen die met elkaar een avond op pad gaan. Dit keer besloten acht om iets te willen doen voor andere mensen.
De coördinator van Present Ridderkerk ging met dit aanbod naar de Poort. Hier wonen acht jonge mensen met een beperking, zo zelfstandig mogelijk. Na een leuke kennismaking met beide partijen ontstond al snel het idee om met de bewoners van de Poort te eten. Ook kwamen de vele vrijwilligers ter sprake die veel voor de bewoners van de Poort betekenen. Dus besloten de vriendinnen om ook hen uit te nodigen voor een heerlijk diner.

40 gasten
Op de dag zelf stonden de dames samen een aantal uur in de keuken en werd er zo een heerlijk Italiaans buffet voorbereid voor 40 gasten. Om 18.00 uur werd iedereen verwelkomd door de bewoners van de Poort. Het bestuur, de kook- en tuinvrijwilligers werden verrast met heerlijke soep, pastas, salades en een ijsbuffet. De verzorging was geweldig en het ontbrak niemand aan iets. Op deze manier werden de vrijwilligers in het zonnetje gezet voor hun soms al jarenlange inzet voor de bewoners. Reactie van bewoners van de Poort: "Ik heb er gewoon geen woorden voor dat een groep mensen die wij helemaal niet kennen dit allemaal voor ons gedaan heeft."
Wil jij ook een betekenisvolle vrijwilligerservaring op doen?
Neem dan contact op met een van de coördinatoren Jojanne van Duinen: 06 130 230 94 of Jolanda Haan: 06 13 15 35 10 of mail naar info@presentridderkerk.nl