Voorbeelden van haakwerk voor Still Fotografie

Haken en breien voor Still

RIDDERKERK - Ook in Ridderkerk kan men nu meedoen aan "Haken en Breien voor Stichting Still". De komende weken werkt Zeeman Ridderhof mee aan deze actie. Klanten kunnen bolletjes wol kopen en deze direct doneren in een verzamelbak. Vrijwilligers maken hiermee onder meer dekentjes, cocons en mutsjes. Welke wol hiervoor nodig is, is te zien op flyers in de winkel.

Het brei- en haakwerk gaat naar Still Fotografie. Deze stichting biedt kosteloos een fotoreportage aan familie van een ernstig ziek kind of ouder. Ook verzorgt ze de fotografie van zieke, stervende of overleden baby's vanaf het tweede trimester van de zwangerschap. De fotografie vindt plaats in de ziekenhuizen en op andere locaties, zoals in de thuisomgeving en in sommige gevallen in de studio in Hardenberg. Voor ouders én voor ziekenhuizen wordt de fotografie altijd kosteloos uitgevoerd. Met Haken en Breien voor Still maken vrijwilligers materiaal voor doodgeboren kindjes en zieke of overleden baby's. Dit kunnen dekentjes, mutsjes, omslagdoekjes, coconnetjes, knuffelpopjes en kleine knuffeltjes zijn. Deze setjes worden naar fotografen gestuurd die (geheel vrijwillig en kosteloos) ter nagedachtenis in ziekenhuizen foto's maken van deze kindjes. Men steunt dit werk al door het kopen van één bolletje Super Soft. Wie ook als vrijwilliger aan de slag wil kan in Ridderkerk wol afhalen bij Wil Bijkerk. Hiervoor kan men een afspraak maken via: wilbijkerk@gmail.com. Voor meer informatie: www.stichtingstill.nl of hakenstichtingstill@gmail.com.