Zomeractiviteiten voor kinderen in Bibliotheek Ridderkerk

RIDDERKERK - Tijdens de vakantie zijn er volop leuke activiteiten in Bibliotheek Ridderkerk centrum. Er zijn filmvertoningen, de kinderen kunnen aan de slag met programmeren of bouwen met LEGO Minecraft.

Deze zomer wordt de bibliotheek weer omgetoverd tot een echte bioscoop. Er worden leuke, spannende en grappige films vertoond voor kinderen van 6 tot en met 12 jaar.

Datums:  24 juli, 31 juli, 7 augustus en 14 augustus van 14.00 tot 15.30 uur. Prijs per voorstelling 2,50 euro

Vliegende boekenkasten, ondergrondse leesgrotten of betoverde boeken: het kan allemaal gemaakt worden tijdens de workshop Minecraft. In twee uur tijd kunnen de kinderen van 9 tot en met 14 jaar hun fantasie de vrije loop laten.

Bieblab: donderdag 25 juli van 14.00 tot 15.30 uur Toegang gratis, wel vooraf aanmelden.

Ga deze zomer, met leeftijdsgenoten van zeven tot en met zeventien jaar, zelf aan de slag met programmeren. Denk aan websites bouwen, apps ontwikkelen, programma's maken, games ontwerpen, robots programmeren en meer.

CoderDojo: zaterdag 10 augustus van 12.30 tot 14.30 uur

Toegang gratis, wel vooraf aanmelden.

Meer informatie: www.debibliotheekaanzet.nl/activiteiten.

Bron: Bibliotheek AanZet