Een populieren pijlstaart ziet er zo uit

Nachtvlinders leren herkennen

RIDDERKERK - Op vrijdagavond 19 juli wordt in Ridderkerk een minicursus nachtvlinders gegeven met aansluitend een nachtvlinderinventarisatie. Jurriën van Dijk van de Vlinderstichting zal het theoretische gedeelte van de avond verzorgen. Daarna zal onder leiding van Dave van de Spoel, met behulp van kunstlicht geprojecteerd op een doek, nachtvlinders worden gevangen die vervolgens op naam worden gebracht. De avond begint om 20.00 uur met theorie. Zodra het donker wordt gaat men naar buiten. De kosten voor deze minicursus bedragen € 8 voor leden van de natuurvereniging en € 10 voor niet-leden. De cursusavond wordt gegeven in het NME-centrum "de Groene Draak" aan de Kastanjelaan 27 (in het Reijerpark) in Ridderkerk-West. Aanmelden kan bij Christa Groshart: 0180-428262 of secretariaat@natuurvereniging-ijsselmonde.nl.