Onbekenden verfden de stoeprand grijs

Gele streep weg gekalkt

RIDDERKERK - Parkeren nabij de voordeur is lang niet voor iedereen mogelijk voor bewoners van de Steur in de Ridderkerkse wijk Drievliet. Er moet nogal eens gezocht worden naar een parkeerplekje in de buurt. Dit is nog moeilijker geworden nadat er recent twee parkeerplaatsen aan de overkant van de straat zijn aangewezen voor het opladen van elektrische auto's. De frustratie over de parkeermogelijkheden werd in de nacht van 26 op 27 juli geuit in verf. Onbekenden, maar zo goed als zeker buurtbewoners hanteerden de kwast voor het onzichtbaar maken van een gele trottoirband. Met grijze verf werd zo eigenmachtig het parkeerverbod langs deze strook 'opgeheven'. Parkeerders bleken er een dag later geen moeite mee te hebben om hier hun auto's langs de kant te zetten. Het zal waarschijnlijk niet van lange duur zijn, maar nu zal de gemeente weer met een pot gele verf moeten komen.