Vlotjes te water in het Oosterpark

RIDDERKERK - Jongens en meisjes in de leeftijd van 8 tot 15 jaar hadden maandagmiddag een uitdaging in het Ridderkerkse Oosterpark. Samenwerkend in kleine groepjes moesten ze binnen het uur een vlot bouwen, waarmee als ultieme beloning een rondje gevaren kon worden. De bouwwerken bleken niet allemaal even 'zeewaardig'. Er waren vlottenbouwers bij die al direct na de tewaterlating een nat pak haalden. Deze outdoor-activiteit was één van de Summer Events van Karaat Ridderkerk, die inmiddels de derde week zijn ingegaan. De eerste twee weken van de zomervakantie hebben ruim 800 kinderen aan de verschillende activiteiten meegedaan. Ook voor de laatste week zijn al verschillende activiteiten vol geboekt. Er zijn nog onderdelen waarvoor nog wel kan worden ingeschreven. Het volledige programma is te vinden op: www.facetridderkerk.nl.