Op 31 augustus is er weer een Donckse Fair bij Het Huys ten Donck

Donckse Fair rond Hoofdhuys

RIDDERKERK - Na het succes van twee jaar geleden, organiseert Stichting Het Huys ten Donck dit jaar opnieuw een Donckse Fair. Zaterdag 31 augustus kan men de historische Ridderkerkse buitenplaats weer op een bijzondere manier beleven.

De cultuurhistorische buitenplaats pakt het dit jaar wel iets anders aan. "Hoewel het buitendijkse voorterrein aan de Nieuwe Maas een ware toevoeging is, merken we dat mensen toch meer van en rondom het Huys willen zien" stelt jonkvrouw Catharina Groeninx van Zoelen. Daarom organiseert de organisatie de fair dit jaar volledig rondom het Hoofdhuys.
Bezoekers van de Donckse Fair zullen weer veel kunnen ontdekken en ervaren. Er kan gestruind worden langs een brocante fair en oude ambachten en men kan genieten van de natuur in het achterliggende Engelse Landschapspark en de pracht van de oude boomgaard. Extra activiteiten zijn onder meer een roofvogelshow, kruisboogschieten en rondleidingen door het Huys en Park. Ook is er dit jaar voor het eerst een heuse Garage Sale van Het Huys ten Donck! Voor kinderen is er een leuk programma met Oudhollandse spellen, dieren aaien en een knutseltent. Voor tickets en/of het laatste nieuws kan men naar het Facebook evenement 'Donckse Fair 2019' via: www.facebook.com/huystendonck/. Aanmelden als standhouder kan via: ontvangen@huystendonck.nl. Ook wie op een andere manier wil bijdragen aan het programma mag zich melden.