Op maandag 12 augustus is de eerste viswedstrijd bij de Plas Donkersloot

Vier vismiddagen voor Ridderkerkse jeugd

RIDDERKERK - Van 12 t/m 15 augustus zijn de jaarlijkse jeugdviswedstrijden van de Stichting Evenementen Ridderkerk. Net als voorgaande jaren wordt er weer op vier verschillende plekken in de gemeente gevist. Jongens en meisjes tot en met 14 jaar kunnen één of meerdere middagen meedoen. De dagwinnaars worden steeds beloond met een mooie beker.

De eerste wedstrijd is op maandag 12 augustus in de Plas Donkersloot, nabij het Scoutinggebouw aan de Baden Powellstraat in Slikkerveer. De tweede vismiddag is op 13 augustus in het water bij de Rijnsingel in Bolnes. Op woensdagmiddag 14 augustus zal er gevist worden bij de Rembrandtweg in Ridderkerk. De laatste wedstrijd is op donderdag 15 augustus in de vijver achter zorgcentrum Reyerheem aan de Karper in Drievliet. De vangsten van de kinderen worden elke middag gemeten van 14.00 tot 15.30 uur. Inschrijven kan al vanaf 13.00 uur. Het wedstrijdwater zal steeds gemarkeerd zijn met groene SER-vlaggen. Deelname kost slechts € 1 per keer. Alle kinderen die tenminste een vis vangen mogen na afloop iets uitzoeken van de prijzentafel. De prijzen zijn weer beschikbaar gesteld door Hengelsport Rotterdam. Voor de drie vissers met de hoogste scores staan elke dag bekers klaar. Deze zijn weer net als voorgaande jaren gratis gegraveerd door Marco Haitsma.
De organiserende van de viswerkgroep van de SER kan dit jaar ook tasjes met informatie uitdelen die beschikbaar gesteld zijn door Sportvisserij Zuidwest Nederland. Deze organisatie heeft ook tuigjes ter beschikking gesteld voor mogelijk pechvolle vissers. Net als voorgaande jaren wordt de viswerkgroep bij deze wedstrijden bijgestaan door vrijwilligers van hengelsportvereniging ERHV De Waal. Zij dringen elk jaar de kinderen op het hart om vooral te vissen met kleine dobbers en kleine haakjes.