De toekomstige huisvesting voor Tigers International Logistics

Alle vierkante meters van Smartlog voor Tigers

RIDDERKERK - De Smartlog voor logistieke bedrijven op het Ridderkerkse bedrijfsterrein Cornelisland wordt volgend jaar volledig in gebruik genomen door Tigers International Logistics. Het wereldwijde transportbedrijf heeft voor het complex van ruim 50.000 vierkante meter een huurcontract voor tien jaar getekend.

De Smartlog nabij rijksweg 15 wordt ontwikkeld door DHG, dat gelijksoortige warehouses realiseerde in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Moerdijk en Venray. DHG-directeur David Hart zag de potentie van Cornelisland en tekende in 2017 een optiecontract voor ruim 60.000 vierkante meter. De projectontwikkelaar zette daarna de bouw voor de eerste 20.000 vierkante meter voor eigen risico in gang. Dit gebeurde in de volle overtuiging dat huurders zich wel voor dit succesvolle concept zouden melden.
Met de overeenkomst met Tigers is de bezetting van het hele complex nu voor tien jaar verzekerd. De uitvoering van het gebouw kan nog voor deze huurder worden aangepast. Naast de magazijnruimte en dockshelters zal worden voorzien in kantoorruimte met een glazen gevel van bijna 150 meter. Het transportbedrijf wil zijn Nederlandse activiteiten in Ridderkerk concentreren. Op dit moment heeft de internationale transporteur vestigingen in Amsterdam en Rotterdam-Botlek. Voor Tigers is het ook een beetje terugkomen. Dertien jaar geleden werd de Ridderkerkse locatie door het bedrijf verlaten. De oplevering van het nieuwe complex staat gepland voor 1 juni 2020.