Het Zuiden Ridderkerk samen met De Combinatie Ridderkerk

RIDDERKERK - De Persgroep, waarvan deze titel een onderdeel is, heeft besloten per 1 oktober te stoppen met de verspreiding van Het Zuiden Ridderkerk en samen te gaan werken met BAR Uitgeverij, uitgever van onder andere De Combinatie Ridderkerk. Voor de trouwe lezer blijft het lokale nieuws via deze titel beschikbaar. Adverteerders van Het Zuiden kunnen in de toekomst ook nog steeds terecht bij de Persgroep. De Persgroep biedt een uitgebreid aanbod van verschillende nieuwsmerken en digitale advertentiemogelijkheden.

Jan van Dun, algemeen directeur local media van de Persgroep: "De markt ontwikkelt zich zo snel dat in veel steden en gemeenten nog slechts plaats is voor één huis-aan-huiskrant. Terwijl er soms wel drie zijn met allemaal dezelfde problemen. Dit leidt tot allerlei bewegingen binnen de huis-aan-huiskranten. Sommige titels worden verkocht, andere titels worden aangekocht. Wij passen ons bestaande portfolio aan en zetten verder in op het ontwikkelen van digitale mogelijkheden. Zo kunnen lezers ons nieuws ook vinden op digitale nieuwsmedia, zoals AD.nl of indebuurt.nl."

Adjunct-directeur Willem Monteban van BAR Uitgeverij is blij met de ontwikkelingen. ,,Door de samenwerking beconcurreren we elkaar niet meer, maar versterken we elkaar juist. Dat is alleen maar een mooie ontwikkeling te noemen."

BAR Uitgeverij en de Persgroep zijn overtuigd van het belang en de kracht van de samenwerking voor het behoud van lokaal nieuws in de regio.