Astrid Joosten presenteert Ridderkerks Dictee

RIDDERKERK - Rotary Ridderkerk organiseert op vrijdag 8 november voor de vierde maal het Groot Dictee Ridderkerk. Presentatrice Astrid Joosten komt dit dictee voorlezen. Zij doet dit als ambassadrice van de stichting Overleven met Alvleeskanker (OAK).

Deze stichting, meer bekend als "Support Casper" van chirurg dr. C. van Eijck, is ook het goede doel van het Rotarydictee. Deelnemers kunnen zich laten sponsoren voor een vast bedrag of per goed geschreven woord. Sponsering per woord is voor de dicteeschrijver en sponsor het meest spannend. Een voorbeeld: bij sponsoring van 25 eurocent per woord kan rond 50 euro worden verdiend voor OAK als men alles goed heeft. Het dictee zal dus ± 200 tellen.

Advertenties
Bedrijven kunnen de opbrengst van het dictee ook opvoeren door te adverteren op pagina's van de Rotary, die in De Combinatie van 17 oktober verschijnen. Wie mee wil doen aan deze promotie van het Ridderkerkse Dictee kan zich tot 12 oktober bij de organisatie melden.

Inschrijven
Het Gemini College heeft zijn aula belangeloos voor deze avond ter beschikking gesteld. Inschrijven voor het dictee kan via: www.rotaryridderkerk.nl. Het aantal plaatsen is beperkt. Meer informatie over het doel van de avond is te vinden op: www.supportcasper.nl.