Kerkklok in Rijsoord acht weken stil

Op 14 oktober start in het kerkgebouw van de hervormde gemeente Rijsoord een forse restauratie van de toog. Dat betekent dat gedurende ongeveer acht weken de toegang tot de toren niet kan worden gebruikt. Het gevolg daarvan is dat het uurwerk in die periode niet kan worden opgewonden en de klok dus stil komt te staan. In het dorp zullen dan de vertrouwde geluiden op de hele en halve uren tijdelijk niet meer worden gehoord.
Het luid-mechanisme, het slingeren van de klok, wordt elektrisch aangedreven. Op de zondagen en bij eventuele extra diensten zult u het luiden wel blijven horen.
Het streven is dat het werk eind december gereed is. Bij het aftellen op de overgang van Oud- naar Nieuwjaar hopen de kerkrentmeesters dat de twaalf slagen het feest weer kunnen begeleiden.