Foto: HBPimage

Debuutalbum van Ridderkerkse band The Vault

De Ridderkerkse progressive rock band The Vault brengt op 14 oktober haar debuut-album "Chapter I: Glass Tides" uit. Het album is vanaf dat moment op alle grote online platformen zoals Spotify, Youtube, Soundcloud en iTunes te beluisteren.
Ondanks dat zowel de band als de release voor de buitenwereld misschien uit het niets op lijken te doemen, werken de oprichters Ernst-Jan Buijs & Niels van Kessel al meerdere jaren naar dit moment toe. Het concept wat de mannen uit Ridderkerk neer hebben gezet bestaat dan ook uit meer dan alleen de muziek. Het conceptalbum vertelt een groots post-apocalyptisch verhaal, waarbij elk nummer je verder meevoert in deze fictieve wereld vol spectaculaire gebeurtenissen. Omdat het eerste album slechts de inleiding van het verhaal betreft, is de band achter de schermen alweer druk bezig aan de volgende stappen.
"Voordat de mix van het eerste album af was lagen de nummers voor het tweede album alweer klaar" vertellen Niels & Ernst-Jan, die samen het gehele album hebben geschreven, ingespeeld, opgenomen en gemixed. De twee schakelden voor de zangpartijen hun goede vriend en oud-muziekleraar Mark Stevens van de Dordtse band Stone Golem in en hadden door de samenwerking met de Popcentrale (Dordrecht) de perfecte plek gevonden om het album op te nemen.
De muziek van The Vault is geïnspireerd door bands als Muse, Coheed & Cambria en The Dear Hunter, maar luisteraars horen ook overeenkomsten met andere bands zoals Radiohead en Porcupine Tree. Vanaf 14 oktober 2019 is het volledige album te beluisteren op alle grote online muziekplatformen zoals Spotify, iTunes en Soundcloud. Ga naar TheVaultBand.com voor de directe links en meer informatie.