Casemanagers bij Alzheimercafé

Wat kan een casemanger dementie voor u betekenen? Die vraag wordt op maandag 14 oktober uitgebreid beantwoord tijdens het maandelijkse Alzheimer Café Ridderkerk. Gastsprekers op deze avond zijn Netty Albers van Aafje en Elly Monster van Riederborgh.
Wanneer de diagnose dementie of Alzheimer gesteld wordt, krijgt men al snel te maken met verschillende hulpverleners. Het is dan fijn om één aanspreekpunt te hebben. Een casemanager is een onafhankelijke en vaste begeleider voor mensen met dementie en hun naasten, die waar nodig informeert, begeleidt, meedenkt, adviseert en zorg regelt.
Het Alzheimer Café is zoals elke tweede maandag van de maand in Gasterij de Ontmoeting aan de Boksdoornstraat 80 in Ridderkerk-West. De zaal is open vanaf 19.00 uur. Het programma met de gastsprekers begint om 20.00 uur. Er is alle gelegenheid voor het stellen van vragen. Ook kan men vooraf en na afloop in contact komen met lotgenoten en ervaringen uitwisselen. Er zijn ook folders van Alzheimer Nederland verkrijgbaar en er kunnen gratis boeken over Alzheimer en dementie worden geleend. De avond is voor iedereen gratis toegankelijk. Vooraf aanmelden is niet nodig.