Maarten Luther

Gezamenlijke Reformatieherdenking

Op donderdagavond 31 oktober vindt er een Reformatieherdenking plaats in de Eben-Haëzerkerk in Slikkerveer. Dit is een gezamenlijk initiatief van de Hervormde Gemeente Ridderkerk, Hersteld Hervormde Gemeente Ridderkerk e.o. en de Gereformeerde Gemeente Ridderkerk-Slikkerveer (Eben-Haëzerkerk). De avond begint om 19.30 uur.
De opening en meditatie worden verzorgd door Ds. J. Driessen, emerituspredikant Gereformeerde Gemeenten en lid van de Eben-Haëzerkerk. Hij zal de Bijbelse bronnen van de Reformatie belichten. Dr. P.C. Hoek, docent praktische theologie en apologetiek, trekt met een lezing lijnen van de betekenis van de Reformatie naar anno 2019. De Reformatorische Oratorium Vereniging "Psallite Deo ", o.l.v. dirigent Arjan J.A. Uitbeijerse, zingent speciaal voor deze bijeenkomst gekozen liederen. Vanzelfsprekend staat ook het gezamenlijk zingen van het Lutherlied op het programma. De sluiting van deze avond ligt in handen van Ds. G.D. Kamphuis, predikant van de hervormde gemeente Singelkerk. Bij de ingang van de kerk worden programmaboekje uitgereikt met ook de tekst van de te zingen liederen. Aan de uitgang is na afloop een collecte voor de Stichting In de Rechte Straat. De kerkdeuren aan de Oranjestraat 110 zijn open vanaf 19.00 uur.