Orgelconcert in de Opstandingskerk te Rijsoord

RIDDERKERK - Op zaterdagmiddag 26 oktober vindt er een orgelconcert plaats door de nog jonge en talentvolle organist Gert van Hoef uit Barneveld. Pas op 13 jarige leeftijd werd zijn interesse voor het orgel, mede door aansporing van zijn opa, gewekt en al spoedig kreeg hij de eerste orgellessen in Barneveld. Nadat hij van verschillende organisten les heeft gehad en ook piano als bijvak heeft gedaan, kon hij uiteindelijk op 21 juni 2017 eindexamen doen op het majestueuze Muller-orgel in de St.Bavo te Haarlem. Dit betreft het eindeaxmen orgel voor zijn 'Bachelor' diploma in muziek (orgel). De jury was zeer onder de indruk en kende hem een score toe van 8,5 punten (uit 10).

Gert heeft zijn sporen in het land reeds verdient en ook daarbuiten, wat blijkt uit optredens in Duitsland, Belgie, Alaska en ook een ieder jaar terugkerend optreden in de Victoria Hall te Hanley/Stoke on Trent in Engeland. Sinds het prille begin van zijn carriere plaatste Gert filmpjes op Youtube, mede daardoor geniet hij al grote bekendheid. Het concert in Rijsoord bevat werken van Bach, Handel, Grison, Hollins, Guilmant, Zimmer, Zwart, Asma en enkele bewerkingen van de concertgever zelf. Ook zijn er enkele liederen met samenzang.

Het concert begint om 16:00 uur. De kerk is open vanaf 15:30 uur. De kaarten kosten 7,50 euro, inclusief koffie of thee voorafgaand aan het concert. Kinderen tot 15 jaar gratis. Kaarten in de voorverkoop á 6,00 euro zijn te bestellen via email: cjopdenbrouw@chello.nl. Het adres van de Opstandingskerk is Rijksstraatweg 95, 2988BB Ridderkerk-Rijsoord