Informatiebijeenkomst over Fitcoins

RIDDERKERK - Het innovatieve project Fitcoins van de gemeente Ridderkerk en Facet Ridderkerk is sinds kort gestart. De gemeente Ridderkerk is een van de eerste gemeentes in Nederland waarbij dit project is uitgerold. Een gezonde leefstijl, bewegen en voeding zijn ook in Ridderkerk belangrijke onderwerpen. Overgewicht en hart- en vaatziekten zijn bekende ziektebeelden die steeds meer aanwezig zijn. "Dit willen wij tegengaan op een andere manier dan voorheen. We gaan gezond gedrag (bewegen) belonen met Fitcoins. Deze digitale munten kun je sparen door te wandelen en fietsen. Hoe meer je beweegt, hoe meer Fitcoins je krijgt. De Fitcoins kun je inleveren voor gezonde producten en diensten die Ridderkerkse ondernemers of verenigingen aanbieden. Zo kun je al sparen voor een gezonde lunch, een maand gratis sporten bij de sportschool, jaarabonnement van de bibliotheek, zwembadkaartjes en nog veel meer", vertelt Jesper Lagendijk motiverend.

"Misschien roept dit nieuwe initiatief vragen bij jou op? Daarom organiseren wij een informatiebijeenkomst waarbij onderwerpen worden besproken zoals: doel van het project, hoe werkt het, hoe kan ik meedoen, welke organisaties doen mee? Daarnaast kan er een fitmeting worden afgenomen, zodat jij weet hoe jouw algehele gezondheid er voor staat." Deze informatiebijeenkomst vindt plaats op maandag 4 november 2019 van 19.00 tot 20.00 uur bij Grandcafé Burgerzaken, Koningsplein 2. Iedereen van 18 jaar en ouder is van harte welkom. Ook als men al Fitcoins spaart. De koffie en thee staan klaar en de bijeenkomst is gratis. Voor vragen kan iedereen contact opnemen met Facet Ridderkerk, Jesper Lagendijk via 0180 – 432 350 of per mail jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl