Meer zelfvertrouwen door cursus Zelfverdediging

RIDDERKERK - Stichting In Mind & Body sloot onlangs succesvol weer een serie trainingen Zelfverdediging & Weerbaarheid af. De cursus is speciaal voor vrouwen en meisjes en gebaseerd op de visie van aikido en yoga. Dat betekent: respect hebben voor elkaar, niet vechten maar verdedigen en handelen op basis van zelfvertrouwen en vanuit je eigen kracht.

Positief

In vijf lessen werd er hard gewerkt aan afweertechnieken, zelfvertrouwen, lichaamstaal en een positief zelfbeeld. Ook kregen de deelnemers een digitaal boekwerkje, waarmee ze thuis aan de slag kunnen. Alle grote en kleine dames kijken terug op een geslaagde training. Sommige ouders gaven aan dankbaar te zijn dat hun kind in relatief korte tijd zoveel weerbaarder is geworden. Ook werd het leeftijdsverschil in de groep als positief ervaren: "Jong en oud, groot of klein? Het maakt niet uit, want de training wordt op maat aangeboden en iedereen krijgt persoonlijke aandacht. Daarnaast leren we ook van elkaar." Docenten Karin en Marion blijven het bijzonder vinden als de deelnemers hun kracht van binnenuit leren voelen: "Dat is precies de visie van de stichting: geen competitie of strijd, maar verbinding vanuit je eigen kracht."

Laagdrempelig

De eerstvolgende cursus Zelfverdediging start in januari 2020. Ook dan wil Stichting In Mind & Body de prijs voor de vijf lessen laag houden, zodat het toegankelijk is voor zoveel mogelijk dames vanaf zeven jaar. Tijdens de vierde les mogen de deelnemers iemand meenemen die voor hen belangrijk is, om te delen welke nieuwe vaardigheden zij hebben geleerd. De lessen vinden plaats bij In Mind & Body, aan de Koninginneweg 150 (unit 11) in Ridderkerk.

Geïnteresseerd?

Meer informatie over de cursus Zelfverdediging en Weerbaarheid en de andere activiteiten van In Mind & Body zijn te vinden op www.inmindandbody.nl. Men kan ook een mail sturen naar marionbertels@hotmail.com.