Marga van Essen verzorgt op 3 november een 'Swinging Sunday'

Marga mag swingen voor een volle zaal

RIDDERKERK - Als cadeautje voor haar naderende pensioen kreeg Marga van Essen vorig jaar de kans om een cd op te nemen. Bijna honderd gasten waren bij de presentatie tijdens een groot tuinfeest. Nu krijgt dit voor de 66-jarige Ridderkerkse een vervolg met een optreden in een uitverkochte zaal in het Carlton Oasis Hotel in Spijkenisse.

Marga mag op vocaal gebied een laatbloeier genoemd worden. Zingen op verzoek deed ze altijd wel tijdens een feestje, maar ze maakte er niet serieus werk van. Voor haar is het zingen van jazzy-achtig repertoire vooral een hobby. Maar elke keer als met een paar nummers (soms zelfs a capella) op de kop heeft gezet, krijgt ze te horen dat ze daar meer mee moet doen…

Debuut-cd
Ruim een jaar geleden gebeurde dat met de cd "You don't know me" met nummers van onder meer Frank Sinatra, Brook Benton en Dinah Washington, die de Ridderkerkse bijzonder goed liggen. Voor het eerst werd Marga's stem professioneel vastgelegd in studio Gijmaleo in Alphen aan de Rijn Bij de cd-presentatie zong de vocaliste overtuigend met begeleiding van toetsenvirtuoos René Calame.

Swinging Sunday
Die samenwerking krijgt op zondag 3 november een vervolg met een "Swinging Sunday" in The Dessert Inn van het Carlton hotel. Tot verrassing van de zangeres zijn alle (250) kaarten voor deze middag met jazz en een glaasje wijn op voorhand verkocht. Daarmee gaat een nieuwe droom voor de Ridderkerkse in vervulling. Er staat nog wel een grote wens: dolgraag wil ze nog een keer helemaal uitpakken met een swingende big band.