Heemraad Petra van Nes-de Man:
Heemraad Petra van Nes-de Man: "In deze donkere maanden is goede fietsverlichting erg belangrijk. Foto: Remie Kranendonk | REEM.

Waterschap deelt gratis LED fietsverlichting uit

RIDDERKERK - Om de fietsers op wegen van het waterschap te attenderen op hun zichtbaarheid, deelt heemraad Petra van Nes aanstaande dinsdag tijdens de ochtendspits gratis LED fietsverlichting uit, inclusief batterij. Ook collega-heemraden Marjo van Maurik en Leo Stehouwer helpen de komende weken mee om aandacht te vragen voor de verkeersveiligheid van de fietsers op de bijna 1300 km waterschapswegen en bijna 400 km fietspaden in het gebied van het waterschap tussen Maas en Grevelingen en van Noordzee tot de Biesbosch.

Op de in totaal bijna 2000 kilometer wegen en fietspaden van het waterschap, vaak buiten de bebouwde kom, rijden dagelijks vele tienduizenden fietsers naar school of naar het werk. Heemraad wegen Petra van Nes-de Man wil met deze actie aandacht vragen voor de zichtbaarheid van fietsers in het verkeer.
Heemraad Petra van Nes-de Man: "In deze donkere maanden is goede fietsverlichting erg belangrijk. In een kwart van alle verkeersongevallen zijn fietsers namelijk het slachtoffer. Daarom delen wij op vier locaties in ons gebied LED fietsverlichting uit. Witte LED-verlichting voorop en rode achterop de fiets. Zorg dat je gezien wordt."

•    Dinsdag 5 november langs de Rijksstraatweg in Ridderkerk met heemraad wegen en gebiedsheemraad IJsselmonde Petra van Nes-de Man.
•    Woensdag 13 november op het kruispunt Dorpsweg/Trambaanpad Simonshaven/Biert, met heemraad Petra van Nes-de Man.
•    Dinsdag 19 november in Oud-Beijerland, vlakbij de scholen, met gebiedsheemraad Hoeksche Waard Leo Stehouwer.
•    Donderdag 21 november bij het fietspad Oudelandsedijk in Sommelsdijk, met gebiedsheemraad Goeree-Overflakkee Marjo van Maurik-de Graaff.

De acties vinden steeds plaats tussen 7.45 en 8.30 uur. Waterschap Hollandse Delta sluit met deze actie aan bij de landelijke campagne 'Maak van een punt van nul.'