Felicitaties voor het echtpaar De Vroed

Zestig jaar getrouwd

RIDDERKERK - Burgemeester Attema was dinsdag op felicitatiebezoek bij het echtpaar De Vroed-Smit. Zestig jaar geleden stapten zij vanuit Rijsoord naar het gemeentehuis van Ridderkerk. Hun eerste huisje hadden ze aan de Waaldijk. Na de geboorte van hun eerste en enige dochter verhuisden ze naar de Mr. Kesperweg. Daarna woonden ze 28 jaar aan de Hortensiastraat. Ruim twintig jaar geleden kozen ze voor een appartement aan de Brasem. Jan de Vroed werkte al vanaf z'n dertiende bij een tuinder. Studie buiten zijn werkuren voor groenten- en middenstandsdiploma bracht hem naar de toenmalige Spar supermarkt aan de Irisstraat. Daarna was hij vele jaren als keurmeester voor de veiling Zuid-Holland Zuid n Barendrecht. Mevrouw Smit werkte in haar jonge jaren in de kantine van scheepswerf Boele. Op latere leeftijd werkte ze ruim twintig jaar in de zorg.