Jesse Ringlever schermt de bal af (foto Roelie 't Jong)

Boy van Reede redt Slikkerveer in blessuretijd

Sport

RIDDERKERK - Slikkerveer trad op zondag 10 november 2019 aan in Den Haag tegen het laag geklasseerde SC REMO en speelde daar een moeizame wedstrijd. Pas in blessuretijd kon de eerste en winnende treffer gevierd worden.

In de openingsfase leek Slikkerveer meteen al op rozen te zitten, want in de vijfde minuut werd op Robert Kosten een overtreding gemaakt in de zestien. De penalty werd echter door Ronald Capelle gemist, waardoor een vroege voorsprong in rook op ging. Desondanks bleef Slikkerveer de aanval zoeken. In de vijftiende minuut schoot Dylan Vrijman uit een volley hard over het doel. Daarvoor en daarna bleef Slikkerveer de bal goed rondspelen op zoek naar het gaatje in de defensie, maar dat was lastig te vinden. Pas in de 31-ste minuut kon ook de eerste kans voor de thuisclub genoteerd worden, maar een schot van afstand ging hoog over. In de 33-ste minuut volgde een frivole aanval over de linkerflank, waarbij Dylan Vrijman voorzette op Bas Mulder, maar die dacht een overstapje te kunnen maken voor de achter hem vrijstaande Ronald Capelle, alleen kwam er nog een verkeerd voetje tegen de bal, waardoor deze over de achterlijn verdween. Zes minuten voor rust moest Tom Mulder voor het eerst goed ingrijpen op een snelle counter, waarbij de inzet van de rechtsbuiten goed werd gestuit. In de slotminuut van de eerste helft creëerde Slikkerveer nog een tweetal goede kansen. Robert Kosten werd eerst goed diep aangespeeld voor de keeper, maar schoot van dichtbij tegen hem aan. In de aanval die doorliep zette Ronald Capelle de bal laag voor op Robert Kosten voor het doel, maar zat er nog net een verdediger tussen. Zo bleef het 0-0 bij de rust.

Beter spelend
Na de thee kwam Slikkerveer beter spelend uit de kleedkamer terug. De bal werd in een hoger tempo rondgespeeld op het harde kunstgrasveld. Een fraaie 1-2 tussen Bas Mulder en Robert Kosten leverde eerstgenoemde een fraaie schietkans op, maar de keeper stompte de bal nog net weg. Een tegenvaller was direct daarna de blessure van Iwan Tewelde, die moest uitvallen en werd vervangen door Steven de la Rambelje. In de 57-ste minuut was Cerezo Fung-A-Wing mee naar voren gekomen, maar zijn schot van de rand van de zestien ging naast. Daarna volgde een periode met veel kansen voor Slikkerveer. Robert Kosten, Bas Mulder en Nick Geluk zagen al hun inzetten gestopt door de keeper. Zeven minuten voor tijd counterde de thuisploeg nog een keertje richting het doel van Tom Mulder, maar die wist het schot goed te pareren. Een minuut later kreeg Bas Mulder de bal aangespeeld op de rand van de zestien en schoot hard op doel. De keeper stopte de bal nog wel, maar Robert Kosten was attent en kopte binnen. Helaas volgde de scheidsrechter het vlagsignaal, waarna de treffer onterecht werd geannuleerd. Bij het schot van Bas Mulder was de keeper van REMO geblesseerd geraakt en duurde het een flink aantal minuten voordat de wedstrijd verder kon. Met de reservekeeper op doel mocht Slikkerveer nog een vrije trap nemen ver in blessuretijd. Boy van Reede vuurde vanaf bijna 30 meter de bal knalhard en hoog in de touwen: 0-1. Hierdoor gingen de drie punten mee terug naar Ridderkerk en neemt Slikkerveer op de ranglijst de tweede plaats weer in. Op zondag 24 november speelt Slikkerveer haar eerstvolgende competitiewedstrijd om 14.00 uur thuis op het eigen Reijerpark tegen DHL.

Opstelling Slikkerveer: Tom Mulder, Iwan Tewelde (51 – Steven de la Rambelje), Boy van Reede, Cerezo Fung-A-Wing, nick Geluk, Jesse Ringlever, Kevin Mediena, Bas Mulder, Dylan Vrijman (72 – Chevillio Halden), Robert Kosten en Ronald Capelle.