Er wordt zaterdag veel van de fietscrossers gevraagd

Cyclo Cross in de Gorzen op een nat parcours

Sport

RIDDERKERK - Op zaterdag 30 november is de jaarlijkse Cyclo Cross in de Ridderkerkse Gorzen. Voorafgaand aan de veldrijders is er een crossloop op het ook dit jaar deels vernieuwde parcours. De organisatie heeft weer nieuwe bochten en hellingen gevonden in het Gorzengebied, waar voor de vijfde keer gefietst zal worden.

Los van deze aanpassingen belooft het dit jaar een zwaardere en modderrijke editie te worden. De voorgaande keren werd er gereden op een droge ondergrond, maar na alle regen van de afgelopen weken ligt het terrein er nu veel natter bij. Om 9.30 uur krijgen de hardlopers er als eersten mee te maken. Daarna zijn de rondjes voor de crossfietsers. Gestart wordt om 11.45 uur met de Funklasse, waarmee fietsers van 18 jaar en ouder kunnen ervaren hoe zwaar veldrijden kan zijn. Om 12.00 uur begint een officiële wedstrijd voor crossfietsers van de B-categorie, die een wedstrijd van 40 minuten voor de kiezen krijgen. Een minuut na hun startschot vertrekken ook de dames, die eveneens de verschillen mogen maken in een race van 40 minuten. De laatste cross is van 13.00 tot 13.50 uur voor rijders van Categorie A.
.