Wethouder Marten Japenga opende de expositie (foto Roelie 't Jong)

'Mode met tweede leven' in bibliotheek

RIDDERKERK - Coco Chanel zei het al …. 'Mode vergaat, maar stijl blijft'. Met die gedachte is de expositie "Mode met een tweede leven" in Ridderkerk tot stand gekomen. Op donderdag 28 november werd de opening van deze expositie in de bibliotheek verricht door wethouder Marten Japenga (cultuur en duurzaamheid), die met lovende woorden over dit initiatief sprak.

De Kledingbank Ridderkerk is dit bijzondere project gestart. Uit niet meer te gebruiken tweedehands kleding werd prachtig afgewerkte nieuwe kleding ontworpen door modeontwerpster Gré van Oostenbrugge. In een tijd van duurzaamheid wil de kledingmaakster anderen inspireren iets te doen met bestaande kleding en zo een bijdrage te leveren tegen verspilling van grondstoffen. Het resultaat is vakwerk. Gré is een bekende in het modevak en heeft voor diverse couture huizen gewerkt in binnen- en buitenland.

Hoeden en sieraden
Om het plaatje compleet te maken zijn er ook hoeden van hoedenmaakster Erna Wouters te zien. Door keramiste Nathalie van Atelier van Wingerden werden daarnaast schitterende bijpassende sieraden en knopen ontworpen.
De expositie is mede mogelijk gemaakt door Put Fashionstore die de etalagefiguren en decoratie ter beschikking heeft gesteld en de Bibliotheek Ridderkerk voor de geboden ruimte. De expositie is tijdens de openingsuren van de bibliotheek te bekijken. Alles blijft te zien tot en met de eerste week van januari 2020. Wie persoonlijk advies wil van Gré van Oostenbrugge kan haar bereiken via 06 4438 2705.
De expositie blijft staan tot en met de eerste week van januari 2020 en is gratis toegankelijk.