De projectgroep heet de hele buurt welkom

Kerstfeest met de buurt

RIDDERKERK - Vrijdagavond 13 december gaan de deuren van de Ichthuskerk op het Vlietplein weer open om met de omwonenden van de kerk het kerstfeest te vieren. Het wordt de vierde keer dat dit "Kerstfeest met de buurt" wordt gevierd. Het thema van dit jaar is 'Vrede'.

"Het ontmoeten van de mensen uit de buurt en hen met elkaar verbinden is mooi. Nog mooier is dat wij op deze manier, mensen die niet of nauwelijks in de kerk komen, op een laagdrempelige manier kunnen vertellen over de werkelijke boodschap van het kerstfeest: de geboorte van Jezus Christus" stelt de projectgroep, die deze viering voorbereidt. De avond zal gevuld worden met onder andere bekende kerstliederen die velen nog zullen kennen van vroeger. Daarnaast is er ook muzikale begeleiding door onder andere de Christelijke Muziekvereniging Harpe Davids en er zal ook een harpist aanwezig zijn. Aan de hand van schilderijen van Rembrandt zal het kerstverhaal verteld worden.
Ook dit jaar wordt gerekend op een volle kerk. In de buurt worden flyers als uitnodiging verspreid. De bijeenkomst in de kerk aan het Vlietplein begint om 19.30 uur. Na afloop is er gelegenheid voor een kopje koffie/thee of limonade en de ontmoeting met elkaar.