De Trouwzaal van de Oudheidkamer was weer snel vol met 'grijs'

Herinneringen in Oudheidkamer

RIDDERKERK - De Stichting Oud Ridderkerk schoot opnieuw in de roos met een speciale seniorendag. Ruim 100 Ridderkerkse ouderen verzamelden zich vorige week in de Oudheidkamer aan de Kerksingel.

Voor een aantal van hen voor de eerste keer, maar voor velen een hernieuwde jaarlijkse ontmoeting met oude buurtgenoten, collega's van toen en vrienden van weleer. De Trouwzaal van de Oudheidkamer was snel gevuld en het was dan ook een goede keuze van de organisatie om dit jaar ook andere lokaliteiten in het gebouw te benutten. De fotoboeken over de "echte" Pinkstermarkten van weleer, met de landenthema's en de bezoekers uit verre oorden, die in de 70'er jaren onderdak kregen bij de Ridderkerkse bevolking, oogstten menig blik van herkenning op de zolder. Terwijl in de Regentenkamer de oude artikelen uit de Combinatie werden verslonden.
Aan het einde van de middag werd dan ook duidelijk, dat gezien de reacties er nu reeds vol hunkering wordt uitgekeken naar een volgende gelegenheid elkaar op deze wijze te ontmoeten.

Kerstmarkt
Op zaterdag 14 december is de jaarlijkse kerstmarkt in de Oudheidkamer. Vanaf 10.00 uur is er verkoop van kerstartikelen, curiosa, spellen, puzzels en sieraden. Ook worden er Blauwkaikoeken verkocht. Bij de koffie/thee kan men genieten van wat lekkers. Daarnaast kan men aanschuiven voor erwtensoep en/of een tosti.