Met een bakfiets werd de lunch bezorgd

Farelcollege verzorgt gezonde lunch voor Facet Ridderkerk

Woensdag 27 november werd er een gezonde lunch met de splinternieuwe bakfiets afgeleverd bij Facet Ridderkerk. De lunch werd bereid door leerlingen van het Farelcollege. Op het menu stonden broodjes gezond, broodjes rijkelijk belegd met carpaccio, zalm en geitenkaas met honing. Ook waren er heerlijke hartige taartjes gebakken. Daarbij werden melk en sap geschonken.

"De lunch was zalig en werd door iedereen heel goed ontvangen", zegt Angèle Scheefers van Facet Ridderkerk. "Via via hoorde ik dat het Farelcollege een gezonde lunch kan verzorgen voor bedrijven. De leerlingen gaan dan zelf in de keuken aan de slag en leren zo op deze manier alles over gezonde voeding en het bereiden van een gezonde maaltijd. Wij vinden het heel goed om dit initiatief te ondersteunen en natuurlijk extra leuk dat de broodjes gemaakt zijn door leerlingen."
Deze lunch krijgt een vervolg. Het is zo goed bevallen dat er nog twee besteld zijn in december.
Praktijkbegeleider Erik Teeler vertelt trots over de bijzondere taak voor de meiden van zorg en welzijn: "Een aantal meiden van zorg en welzijn kreeg woensdag een bijzondere taak. Er werd hen gevraagd een lunch voor te bereiden voor de werknemers van Facet Ridderkerk. Het contact tussen Facet Ridderkerk en het Farelcollege is altijd al goed maar zoals iedereen natuurlijk weet, de liefde gaat door de maag..."