Kleurrijke Kerstparade in Winkelhart

RIDDERKERK - Magisch. Betoverend. Spectaculair. Dat is de Happy X-Mas Parade, die op zaterdag 14 december in het Winkelhart van Ridderkerk te bewonderen is. Met drie paradeshows zal het winkelcentrum deze middag het toneel zijn van een uniek stukje entertainment.

Diverse herkenbare karakters uit bekende sprookjes lopen mee. Een jonge dame zo wit als sneeuw en het Beest met zijn geliefde zullen de hartjes van de jongste bezoekers sneller doen kloppen. Maar ook ouderen kunnen genieten van een ongekend mooie show. Op de kop van de parade zullen de artiesten van Cirque Masqué een spectaculaire show geven. Deze artiesten zijn een onderdeel van Circo di Strada die twee jaar geleden veel lof ontving tijdens de eerste Kerstparade in Ridderkerk. Inmiddels is deze groep de gehele wereld over geweest met optredens op bekende festivals. In 2018 heeft de groep de Nationale publieksprijs Kunst & Cultuur in ontvangst mogen nemen. Cirque Masqué is een nieuwe performance vol beleving met steltlopen, jongleren, diabolo en éénwielfietsen. De parade heeft ook nog een aantal onverwachte wendingen. De organisatoren willen daar nog niets over kwijt. Je moet niet alle geheimen van deze Happy X-mas Parade prijsgeven is het motto!

Kerstman
Uiteraard zal de echte Kerstman niet ontbreken, gesteund door talloze elfen die lekkernijen zullen uitdelen. Een kindvriendelijke sneeuwman steelt de show. En een grote groep dansers brengen de sfeer op straat tot een hoogtepunt. De parade wordt afgesloten met statige Notenkraker soldaatjes. Deze parade, waar meer dan 60 artiesten, karakters en figuranten aan deelnemen, vinden plaats om 12.30 uur, 13.45 uur en 15.00 uur en duren ieder 45 minuten. De parade start steeds op het Sint Jorisplein, maar is door het gehele centrum te zien.