Er zijn onder meer kerststukjes gemaakt voor stichting Umutima

Kerstmarkt voor Zambia

RIDDERKERK - Volle Evangelie Gemeente 'De Kern' houdt op 13 en 14 december haar jaarlijkse kerst- en minirommelmarkt aan de Stadhouderslaan 29 te Slikkerveer.De opbrengst van deze kerstmarkt is voor de stichting Umutima.

Deze stichting ondersteunt Gerda den Ouden, afkomstig uit Ridderkerk, die zich vanaf januari 2012 inzet voor kansarme kinderen in Zambia. Gerda runt daar een voedingscentrum samen met een aantal Zambianen. In het voedingscentrum krijgen 50 kinderen 5 dagen per week een goede maaltijd. De opbrengst van de kerstmarkt zal voor het onderwijs van de kinderen worden aangewend. De kinderen die het voedingscentrum bezoeken krijgen van de stichting ook een schooluniform en de benodigde materialen om naar school te kunnen gaan.
Op de kerstmarkt aangeboden worden onder meer kerststukjes, kerstkransen, kerstpresentjes, kaarten, poppenkleertjes en andere leuke spullen. Voor de minirommelmarkt zijn allerhande bruikbare artikelen en tweedehands boeken verzameld. In de koffiehoek is koffie en thee met iets lekkers verkrijgbaar. Ook is er verse erwtensoep te koop.
De kerstmarkt is vrijdagavond van 19.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 15.00 uur.