RVVH keeper Danny Spelde had een zware middag (archieffoto)

Afgang voor RVVH

Sport

RIDDERKERK- RVVH verloor de laatste wedstrijd van 2019 dramatisch. Rode lantaarndrager en debutant VELO was thuis veel te gretig en dus ook te sterk voor de Ridderkerkers, 4-1.

door Theo Leenheer

Een voor iedere meter strijdend VELO was met name in het eerste half uur RVVH vooral via de rechterkant, voor RVVH links, de baas. Keer op keer kwamen ze er langs alsof het boterzacht was waar het mes doorheen moest. Binnen 20 minuten leverde dat dan ook een goal op. Roderick Niels Meinema brak weer eens door en zag zijn inzet via de punt van de schoen van Danny van Valen achter de kansloze Danny Spelde eindigen, 1-0. Nauwelijks twee minuten later ging Spelde in de fout door bij het uitverdedigen de bal in te leveren. Ramon Ripson zei 'dank je wel' en pakte uit, 2-0. Nog voor het half uur was het ook nog eens 3-0 als weer een vloeiende aanval over rechts uiteindelijk uitmondde bij diezelfde Ripson die de rebound, na in eerste instantie de redding van Spelde, binnen wist te werken. Na de eerste wissel kwam RVVH wat beter voor de dag met wat mogelijkheden maar voor de rust wist alleen Gazar Dermedjan, kopte een voorzet binnen, te scoren. Ruststand derhalve 3-1.

Na de rust dacht het Ridderkerkse contingent nog wel een kans te hebben maar dan moest een snelle aansluitingstreffer volgen. Die kwam er echter niet ondanks wel kansen daartoe maar onzorgvuldigheid in de eindpass en een wilskrachtig verdedigende thuisploeg hielden dat tegen. RVVH claimde nog wel een penalty na een vermeende handsbal bij een van afstand ingeschoten rebound maar scheidsrechter van Kommer zag er niet de noodzaak van in. VELO kreeg eigenlijk nog de beste kansen maar zelfs een leeg doel, na een foutieve uittrap van Spelde, was aan Ripson niet besteed. Hij mikte op de paal. Het slotakkoord van 2019 was toch wel voor VELO. Vier minuten voor tijd schoot invaller Lars v.d. Berg een corner vanaf links in één keer langs de graaiende vingers van Spelde in de goal voor de 4-1 eindstand.

Een dikverdiende nederlaag voor RVVH, dat te gemakkelijk dacht deze wedstrijd wel even binnen te halen. De gemotiveerde thuisploeg drukte RVVH hard met de neus op de feiten. Clichématig biedt 2020 nieuwe rondes, nieuwe kansen. Maar ja, wat koop je daar nu voor?

Opstelling RVVH: Spelde, el Koubai (62. Boers), Swart, van Valen, Eggers (33. Gangadin), Celen, Mosmans, Merencia, Sprangemeijer, Könemann en Dermedjan (62. Sönmez).