De voor 'End Polio Now' gekochte bloembollen gingen in Rijsoord de grond in

Bloembollen van Rotary Ridderkerk tegen polio

Afgelopen zaterdag, 14 december,  stroopten het wijkideeteam Rijsoord en Rotary Ridderkerk de Waal de mouwen op voor een groene actie in Rijsoord. Maar liefst 500 tulpenbollen werden de grond in gestopt ten behoeve van de wereldwijde actie End Polio Now.
Rotary International helpt al jaren mee met de Bill Gates Foundation om polio de wereld uit te krijgen. Slechts in een enkel land laait deze epidemie nog op, maar het zal niet lang meer duren voordat polio definitief de wereld uit is. Rotary in Nederland draagt haar steentje jaarlijks bij door via alle leden zakjes tulpenbollen te verkopen. De opbrengst wordt vervolgens door de Bill Gates Foundation verdubbeld en volledig besteed aan het doel.
Dit jaar bedachten ze bij Rotary Ridderkerk de Waal dat anderen ook van deze fraaie typisch Hollandse bloemen moesten kunnen genieten. Om die reden werd het wijkideeteam Rijsoord gevraagd mee te denken voor een geschikte locatie. De Rotaryclub heeft als clublocatie restaurant Ross Lovell en een flink aantal leden is hier ook woonachtig. Het idee werd positief ontvangen en snel werd door het wijkideeteam een perfecte plek gevonden: het grasveld bij het beeld van de vlasjongen.
Afgelopen zaterdag werden de bollen door de leden van het wijkideeteam en de Rotary in de grond gestopt. Nu maar wachten tot het voorjaar zodat iedereen die over de Rijksstraatweg rijdt een bloeiend veld vol tulpen kan aanschouwen. Hopelijk zet de plantsoenendienst niet per ongeluk de grasmaaier in, maar daar hebben de planters alle vertrouwen in!