Plekken waar de brandweer in actie moest komen voor kleine brandjes

'Rustige' nacht voor brandweer

RIDDERKERK - Voor de twee dienstdoende brandweerploegen in Ridderkerk is de jaarwisseling relatief rustig verlopen, al was de start eerder die middag bijzonder Bij een autobrand, die bij aankomst brandweer uit leek, bleek dat er nog een aansteeklont van vuurwerk in de met vuurwerk gevulde achterbak smeulde. Door snel ingrijpen worden voorkomen dat de hele lading vuurwerk in de kofferbak zou ontploffen.
De ploeg op de kazerne heeft in de nieuwjaarsnacht totaal 15 meldingen gehad. Met name tussen 00.20 en 05.00 uur had de ploeg het druk met meldingen in Ridderkerk en de Rotterdamse Beverwaard. De tweede ploeg kwam pas rond 00.30 uur in actie toen aan de Nelson Mandelastraat brand op een balkon was uitgebroken. Samen met collegae uit Rotterdam was de brand snel geblust. Toch was er veel rookschade in de woning. Vervolgens is de ploeg vanaf 02.50 uur ingezet voor enkele meldingen in Rotterdam.