Take Five speelt op 11 januari in Bolnes

Nieuwjaarsconcert met nieuwe cd

RIDDERKERK - Op zaterdag 11 januari wordt voor de dertiende keer in de Boezemkerk te Ridderkerk-Bolnes een populair nieuwjaarsconcert gegeven. Deze muzikaal gevarieerde avond wordt verzorgd door de muziekgroep 'Take Five' mee.

Het programma is net als de voorgaande jaren weer heel divers: klassieke meesterwerken, populaire composities, virtuoze solo's, een orgelimprovisatie op verzoek, samenzang… Tijdens het concert zal ook de nieuwe cd 'Wintertime' gepresenteerd worden. Uiteraard wordt er van deze cd veel muziek gespeeld.
Take Five bestaat uit Leon Koppelman (panfluit), Annette Jumelet (viool), Peter Koetsveld (klarinet), Marien Stouten (orgel) en Jan Peter Teeuw (orgel en piano).  Dit vijftal maakte inmiddels drie cd's. De eerste twee cd's werden genomineerd voor een Zilveren Duif en kregen lovende recensies in de pers. Take Five treedt regelmatig in het hele land.
Het concert in Bolnes begint om 19.30 uur. De toegang is gratis. Wel is er bij de uitgang een collecte voor de onkosten. In de pauze is er koffie, thee en fris verkrijgbaar. Voor en na het concert zijn er cd's te verkrijgen van de musici, waaronder uiteraard de nieuwe cd 'Wintertime'. Ook zijn er diverse bundels (instrumentale) bladmuziek van Marien en Jan Peter te koop. Voor meer informatie: www.janpeterteeuw.nl.