De film
De film "Vergeet mij niet" belicht Gretel die aan Alzheimer lijdt

Alzheimer Café met film 'Vergeet me niet'

RIDDERKERK - Het Alzheimer Café Ridderkerk presenteert op maandag 13 januari de film "Vergeet me niet…". Voor deze filmvertoning vindt de maandelijkse avond van het Alzheimercafé niet plaats in Wijkcentrum West, maar in de bibliotheek aan het Sint Jorisplein 77.

"Vergeet me niet.." is een persoonlijke, maar tegelijk universele film over een familielid met Alzheimer. De film volgt Gretel die lijdt aan Alzheimer. Haar zoon David keert voor enkele weken terug naar zijn ouderlijk huis om zijn vader bij te staan bij haar verzorging en maakt een portret van zijn moeder. Hij documenteert haar gestage verval, maar vertelt ook het verhaal van haar turbulente verleden als activiste voor vrouwenrechten en vrije liefde in de woelige jaren '60. Het contrast met haar huidige situatie is scherp. David en zijn vader worstelen met schuldgevoelens als de keuze voor een verzorgingstehuis onvermijdelijk wordt.
De film wordt om 19.30 uur gestart en duurt tot ongeveer 21.15 uur. De zaal is open vanaf 19.15 uur. Toegang is gratis. Vooraf aanmelden is niet nodig.