Marjet van Noordenne wil kinderen graag in hun kracht zetten

Meer directe hulp mogelijk voor 'probleemkinderen'

RIDDERKERK - Marjet van Noordenne van Lowstar coaching kijkt met voldoening terug op het afgelopen jaar. "De externe relaties met de BAR-gemeenten, CJG Ridderkerk en Barendrecht, het schoolmaatschappelijk werk en verschillende huisartsen in Ridderkerk zijn verstevigd. De vraag naar hulp kan nu ook meer direct geboden worden" zegt de kindercoach.

Door de samenwerking is er volgens Marjet nagenoeg geen wachtlijst meer: "Daar ben ik enorm trots op, want directe hulp is het meest effectief. Men weet Lowstar te vinden en vraagt de praktijk steeds meer om samenwerking, hulp en advies."

Vergoeding
Sinds vorig jaar is vergoeding mogelijk voor het inschakelen van een kindercoach. Dat maakt ook dat meer ouders voor hulp aankloppen. "Als jeugd- en gezinsprofessional begeleid ik kinderen, pubers en jongvolwassenen, die voor een korte of langere periode extra ondersteuning nodig hebben. In het voorbije jaar heb ik menig traject positief mogen afronden en kunnen ouders en kind weer zelf verder met hetgeen ze geleerd en verwerkt hebben. Kinderen in hun kracht zetten, dat is wat ik graag wil" vertelt Marjet.
De problematiek van de jonge cliënten is zeer divers. Faalangst, emotieregulatie, problemen als gevolg van pesten, eenzaamheid of niet mee kunnen komen op school. Met de bagage van onder meer Sensikids, SKUR (voor pubers die moeite hebben met plannen) en "Ik leer leren" kan de kindercoach hulp op maat bieden. Lowstar werkt tegenwoordig samen met speltherapeut Marian Rink, waardoor inhoudelijk nog meer diversiteit aan hulp geboden kan worden.
Voor meer informatie: www.lowstercoaching.nl.