De mannen van Mot Wat genieten van elk optreden en dat straalt er ook vanaf

Mot Wat live bij Bluezy

RIDDERKERK - Voor het programma Bluezy is op donderdag 16 januari 2020 de band Mot Wat in de studio van Radio Ridderkerk. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt zijn muzikale gasten om 20.00 uur. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

Mot Wat bestaat uit vijf enthousiaste mannen die oude bluesklassiekers herschrijven en er een Nederlandstalig motwat-sausje over gooien. Zo hertalen zij, in het Nederlands, nummers van onder andere Muddy Waters, Ray Charles, Stevie Ray Vaughn en Eric Clapton. De mannen van Mot Wat genieten van elk optreden en dat straalt er ook vanaf!  De unieke combinatie toont aan dat blues voor jong en oud is. Zodra deze mannen beginnen met spelen, is wel duidelijk dat leeftijd niet meer uitmaakt. De afgelopen jaren stonden zij in een line-up samen met bijv. "My Baby", "Ralph de Jongh", "Heritage Blues Orchestra" (USA) en "Mr. Gene Taylor" (USA). Onlangs speelden ze nog voor de tweede maal op Big Rivers Dordrecht en waren ze de eerste Nederlandstalige bluesband die ooit speelde op Brielle Blues.
Mot Wat bestaat uit: Marinus Verschoor (piano/zang), Tom van Ruiswijk (bas), Ad Boender (drums), Leen Baars (harmonica/zang) en Hans van Sasse van IJsselt (gitaar).
Belangstellenden kunnen het optreden bij de radio wonen. De entree is gratis. De studio van Radio Ridderkerk staat aan de Jonkheer de Sav. Lohmanstraat 1.