Meriska van Hof heeft werken opgehangen bij Salem

Expositie in verpleeghuis

RIDDERKERK - Van januari tot eind april is in het Ridderkerkse verpleeghuis Salem werk te bewonderen van Meriska van Hof. De kunstenares uit Papendrecht exposeert in de gang van de afdeling Olijftak op de eerste etage.

De 47 jaar geleden in Sliedrecht geboren Meriska had op de Havo tekenen als examenvak. Haar opa, moeder en tante tekenden en schilderden ook. Na de middelbare school volgde ze verdere teken- en schilderlessen bij beroepskunstenaar Cees van Beusekom in Gorinchem. Zij werkt nu graag met potlood, pastal, acryl en glitters. "Mijn favoriete onderwerpen zijn dieren, de natuur en vrouwen. Verder laat ik me inspireren door lezen" zegt Meriska. Haar werk blijft niet beperkt tot papier en schilderdoek. Er worden mokken en kaarsen bedrukt met haar afbeeldingen.
De afgelopen jaren mocht Meriska exposeren in meerdere verzorgingshuizen en bibliotheken in de Drechtsteden. Ze kreeg veel mooie reacties op series die ze maakte, zoals "Christelijke symbolische schilderijen, "Rust in de Schepping", "Meisjes van Vermeer" en "Hart van de Alblasserwaard". Van de Vermeer-serie werden in december postzegels gemaakt, die snel uitverkocht waren. Met "Stralen van Hoop" gaf ze ook een christelijk cadeauboekje met gedichten en tekeningen uit. Voor meer informatie: www.meriskavanhof.wordpress.com.
Bij Salem is het eerste kwartaal van 2020 ook werk van andere kunstenaars te bekijken.