Er werd intensief getraind op het veld van RVVH (foto Jan Pott)

Vrouwen Voetbalacademie Rijnmond van start

RIDDERKERK - Zondag 19 januari is de Vrouwen Voetbalacademie (VVAR) van start gegaan.  De eerste training op het sportpark van RVVH was op dag één al gelijk een succes.

Vrouwen Voetbal Academie Rijnmond (VVAR) is een initiatief van trainer Andrew Thomas in samenwerking met RVVH. Met twee teams in de landelijke klassen is RVVH één van de meest toonaangevende clubs binnen het vrouwenvoetbal in de regio Rijnmond.  Vrouwen één speelt op het hoogste amateurniveau, de Topklasse. Het tweede team speelt eerste klasse. Andrew Thomas is een ervaren trainer met een passie voor het vrouwenvoetbal.  Hij vindt dat er nog te weinig aandacht is voor vrouwen en meisjes binnen veel verenigingen. Daarom is VVAR opgericht. Met VVAR willen Andrew laten zien dat plezier en topsport prima samengaan. Sterker nog, hij gelooft dat plezier de basis is voor goede prestaties.

Plezier
Dat plezier straalde er zondag af. Onder een strakblauwe hemel kwamen meisjes van allerlei verenigingen en niveaus naar Ridderkerk. Ze werden getrakteerd op een afwisselende training met een hoge intensiteit. Er werd getraind op techniek en eigen vaardigheid. Thomas wist met kleine aanwijzingen de meiden al snel vorderingen te laten maken.
"Ik zie dat deze meiden echt aan zichzelf willen werken" constateerde Thomas: "De verschillen onderling  zijn misschien aanwezig maar door alle meisjes individueel te begeleiden is dat binnen deze training geen probleem. Sterker nog, de meiden kunnen zich aan elkaar optrekken. Mooi aan dit soort trainingen is ook dat iedereen gemotiveerd is. Dat is op de training bij de eigen club wel eens anders. Daar heb je ook wel eens medespelers die niet dezelfde motivatie hebben om beter te willen worden. Hier wel."
Door een aantal afzegging zijn er nog plaatsen beschikbaar bij de VVAR.  Aanmelden kan nog op: www.vrouwenvoetbalrijnmond.nl.