Mark van der Schelling reikt het hoogst.

Opnieuw verlies voor KCR

Sport

RIDDERKERK - KCR wacht in het nieuwe jaar nog altijd op de eerste overwinning. Na de kansloze uitnederlaag tegen Pernix in Leiden vorige week bleek afgelopen zaterdag het Dordtse Sporting Delta een maatje te groot.

In een zeer goed bezette Wissel begon de wedstrijd voor de thuisploeg zoals het vorige duel was geëindigd: dramatisch. Sporting Delta was bijzonder effectief in de afronding terwijl KCR het vizier niet op scherp had staan. Dit zorgde ervoor dat KCR in de openingsfase voortdurend achter de feiten aanliep en nauwelijks in het stuk voorkwam. Het resultaat was dat na een kwartier de formatie van Dennis Gaemers aankeek tegen een verbijsterende achterstand van 1-10. Op karakter knokte de Akomar-brigade zich echter terug in de wedstrijd. Met een 11-15 ruststand leek het erop alsof er voor de Ridderkerkers in het tweede bedrijf nog mogelijkheden lagen.
Het mocht echter niet zo zijn. Bij 17-20 was de spanning weer even terug in de wedstrijd en sloeg de vonk ook over op de tribunes. Delta liet de thuisploeg echter niet dichterbij komen en bouwde de marge weer verder uit. Al ruim voor het einde van de wedstrijd was het duidelijk dat de eerste thuisnederlaag onontkoombaar was. Na het laatste fluitsignaal vermeldde het scorebord een 23-29 eindstand. Mark van der Schelling die tijdens de laatste twee duels afwezig was maakte zijn rentree en luisterde zijn aanwezigheid op met negen treffers, waarmee hij topscoorder was aan de kant van de thuisploeg.
Een blik op de ranglijst leert dat KCR met acht punten nog altijd op een veilige gedeelde derde plaats is terug te vinden. Aan de andere kant is de ploeg nog lang niet veilig en zullen er zeker nog vier punten gewonnen moeten worden. Zaterdag wacht een uitwedstrijd in Zoetermeer tegen de Meervogels, dat een punt minder heeft dan de Ridderkerkers. Daarna volgt een cruciaal duel in de Wissel tegen het tot nu toe puntloze SDO.